anne-hans.reismee.nl

California Dag 122 t/m 125 - San Francisco - 12 t/m 15 november 2010

Na een vlucht van één uurtje kwamen we aan in San Francisco. Ons hostel (ja, we blijven nog even in de backpackers-style nu het nog kan) ligt erg centraal, vlak bij Union Square, een van de meest centraal gelegen pleinen hier. En wat een weer! Het leek wel of we de zon hadden meegenomen vanuit L.A. Normaal gesproken is het weer in San Francisco helemaal niet zo mooi, vooral niet rond deze tijd als de winterperiode is aangebroken. Wat een geluk!

Voor deze laatste 3 dagen in San Francisco hebben we een toeristenbuspas genomen zodat we gebruik konden maken van de 'Hop-on, Hop-off' bus. Deze had verschillende routes, zowel door het centrum als wat verder weg. Op vrijdag zijn we zelf naar Pier 39 gelopen. Ze hebben hier allerlei toeristische winkeltjes en restaurants en de zeeleeuwen liggen op 5 meter afstand te zonnen op de steigers! En wij maar zoeken in Nieuw-Zeeland en Australie naar wildlife...

Zaterdag hebben we zowat de hele dag in de bus gezeten (wel open-dak natuurlijk) en werd ons van alles verteld over mooie gebouwen in San Francisco en die hebben ze een heleboel zeg! Wauw, wat een mooie stad is dit. Heel levendig, in tegenstelling tot wat je ziet in L.A. vinden wij. Er is van alles te doen en de sfeer is leuk. Je ziet nergens zoveel fietsen en scooters in Amerika als hier. Ze hebben hier zelfs een winkel zitten waar de Nederlandse 'bakfiets' verkocht wordt!

We zijn uitgestapt bij dé bezienswaardigheid van San Francisco zoals je die wel kent van oude Amerikaanse t.v. series: de 'Golden Gate Bridge'. Echt indrukwekkend om er over heen te lopen. Vanaf hier hadden we ook een mooi uitzicht op de skyline van San Francisco. Het weer zat echt mee werd ons verteld, want vaak staat de brug helemaal in de mist.

Op zondag hadden we kaartjes om naar 'Alcatraz' te gaan, de gevangenis gelegen op een eilandje enkele kilometers vanaf de stad. Dit was erg indrukwekkend om te zien. M.b.v. een audiotour werd ons verteld hoe het leven van de gevangenen er vroeger uit heeft gezien en hoe er geleefd werd op het eiland. De verhalen over ontsnappingen en de foto's van de gevangenen zoals die van de bekende 'Al Capone' zijn ons wel bijgebleven en als je dan in zo'n kleine cel zit en bedenkt dat die mannen hier zowat de hele dag moesten doorbrengen...

De laatste dag is morgen, waarbij we nog de bekende 'Lombardstreet' gaan bekijken. Dit is de kronkeligste straat hier in San Francisco, waar iedere auto een keer overheen wil rijden. Wij doen het maar tevoet. Misschien kunnen we ook nog een ritje doen in een van de trams ('cablecar' genoemd) die worden voortbewogen door kabels in de grond. Daarna moeten we al vertrekken richting het vliegveld want rond 16 uur 's middags gaat onze vlucht terug naar ons koude kikkerlandje!

Linda

Lieve Anne en Hans,
Heb genoten van jullie verhalen! Wat een geweldige reis hebben jullie gehad! Fijn om het zo een beetje mee te mogen beleven. Hoop jullie snel weer te zien.
liefs linda

Andy

Hi Hans en Anne,
Wat een ontzettend gave reis hebben jullie gehad zeg!!
Een hele goede vlucht terug en bereid je maar alvast voor, ik moest vanochtend voor het eerst krabben.. :)
gr Andy

Marlous

Welcome home!
Lekker geslapen weer in jullie eigen bedje of veel last van een jetlag??
Tot snel!!

Kus

R7ob

Geweldig zeg...!!! Echt een gave reis. Kom rustig bij en kom een keer langs om alles live na te vertellen (bij mij thuis).

Gr Rob