anne-hans.reismee.nl

Fiji Dag 104 t/m 108 Beachcomber Eiland Resort 24 t/m 29 oktober 2010

Leuk om weer in een heel ander klimaat en andere cultuur te zijn! Op het vliegveld werden we verwelkomd met muziek en een enthousiast 'Bula!' wat iets als 'welkom/hallo' betekent. Daarbij kregen we een ketting van schelpen om onze nek. De mensen die hier in het toerisme werken hebben allemaal vrolijke kleding met bloemenprints aan, een soort sarong om (ook de mannen) en een bloem in het haar, precies zoals de plaatjes in de reisgidsen. Daarbij zijn ze allemaal erg aardig en je voelt meteen het 'relax, take it easy' gevoel. Alles doen ze hier op het gemak en zonder stress. Heerlijk, wat een leven...

Gisteravond na aankomst een nacht doorgebracht op het grootste eiland van Fiji in hotel 'Smugglers Cove'. Hier hebben we heerlijk gegeten met de voetjes in het zand, onder het rieten parasoldakje zoals je ze vast wel kent. Er vielen even wat druppels maar de temperatuur was goed, zo'n 25 graden. Wel even wennen die 'hitte' na dat koude Nieuw-Zeeland! Ook kregen we wat entertainment te zien van vuurdansers. De sfeer zat er bij ons al meteen in.

Vanochtend met de boot naar 'Beachcomber Island' gegaan. Bij aankomst weer een warm welkom met live zang. We hebben hier een huisje met ocean-view. Nou, we zitten inderdaad enkele meters van het strand af, maar de 'view' is ver te zoeken helaas. Als we hier 20 jaar eerder waren geweest hadden we waarschijnlijk wel iets van de zee kunnen zien omdat de bomen nog wat kleiner waren, hihi. Maar goed, het is een leuk huisje op een leuk piepklein eilandje. Het is echt klein, want in 10 minuten ben je heel het eiland rond gelopen! Alles is aanwezig: bar, restaurant, bubbelbadje, massage, watersport te huur, internet enz. dus meer hebben we niet nodig! (ja, geluk op mooi weer dan...)

We hebben op dit eiland in totaal 4 nachten gelogeerd en het weer viel echt alles mee. Eén dag heeft het de gehele dag geregend, maar de temperatuur was dan nog gewoon zo'n 25-30 graden, dus je merkte er weinig van. De andere dagen werden we wakker met de zon op ons bolletje omdat we een nieuw huisje hadden gekregen met supermooi uitzicht op zee. Dit keer konden we het wel 'oceanview' noemen dus!

Verder lekker gezwommen en gesnorkeld, veel boeken gelezen, lekker gegeten (zat erbij in) en vooral veel niks gedaan. Nog een middag naar 'Treasure Island', het eilandje hier tegenover gegaan. Zelfde idee als ons eiland, alleen hadden ze daar een groot zwembad en dat hadden we op Beachcomber niet.

Helaas zit het er hier al weer bijna op. We zijn echt helemaal tot rust gekomen na al dat reizen, hihi. Morgenvroeg vertrekken we naar het hoofdeiland en hebben dan nog 2 nachten, 3 dagen op een luxe resort: 'The Westin Hotel'.