anne-hans.reismee.nl

California Dag 112 t/m 122 Los Angeles 1 t/m 11 november 2010

De laatste 1,5 week hebben we doorgebracht in en rondom het huis van Hans' vroegere schoolvriend Steve. Hij woont in een buitenwijk van L.A. in een typisch Amerikaanse wijk samen met zijn vrouw en schattige dochtertje. Hans gaat regelmatig naar Amerika om hem een bezoek te brengen. Andersom is het moeilijk voor hem om naar Nederland te komen i.v.m. werk en kosten. Alhoewel ze ver van elkaar vandaan wonen zijn het hele goede vrienden. Zoals 2 jaar geleden waren we ook deze keer weer meer dan welkom!

De leefstijl van Amerikanen is toch wel anders dan die van ons. Ze werken hier veel en hebben weinig vakantie. Zo werkt de vrouw van Steve gewoon 40 uur in de week en werkt hijzelf in een bar, waarbij hij vaak avonduren draait, tot laat in de nacht. Het dochtertje gaat mee van hot naar her. Wij hebben ook een dag op haar gepast, het is echt een vrolijk ding met een eigen willetje! Hans heeft zelfs luiers verschoond, wauw! Hihi ;-)

Ook gaat men hier veel uit eten. We hebben dan ook bijna iedere avond gegeten in goede restaurants: mexicaans, italiaans, steak enz. Ook hebben we veel geshopt. Alles is hier zoveel goedkoper dan in Nederland, je wordt er gewoon hebberig van! Er gaat meer mee naar huis dan we bij ons hadden toen we hier kwamen: jassen, schoenen, blousen, enz. Verder hebben we met de kleine meid dingen gedaan zoals naar de speeltuin, naar het strand (het was vaak nog ruim 30 graden!!!) bbq-en in de buitenlucht en naar het pretpark. Een week van lekker relaxen en leuke dingen doen voor ons!

Denise

Jullie hebben heel wat beleefd de afgelopen tijd. Ik vond het leuk om jullie verhalen te lezen. Geniet van de laatste dagen! en tot snel.

Benita

Hey luitjes,

dit is om jaloers te worden. Er gaat geen dag voorbij zonder dat ik denk: daar hadden wij bij willen zijn... Maar het blijft een verstandige beslissing, moet ik eerlijk zeggen.
Ik hoop dat jullie nog een paar dagen enorm genieten voor je weer terug komt naar dit koude natte kikkerland, want het is hier echt herfst:(
Wel fijn trouwens dat we nu weten dat Hans luiers kan verschonen, dit kan nog wel eens van pas komen, haha!
Tot snel weer! Groetjes Benita