anne-hans.reismee.nl

Indonesië Dag 30 & 31 Gili Islands -11 & 12 augustus 2010

Gisteren al vroeg opgehaald door een minibus om de oversteek te maken naar één van de eilandjes naast Lombok: Gili Air. Dit is de middelgrootste van de 3 en het meest populair vanwege de kleinschaligheid en de rust die er nog heerst. Men rijdt hier met paard en wagen of met de fiets, want er zijn alleen maar zandweggetjes op het eiland! We moesten dan ook echt met onze voeten door het water om in en uit de boot te klimmen. De accomodaties zijn allemaal gebouwd in bamboe-stijl. Overal staan ligbedden en loungebanken, erg leuk. Ons huisje heeft een rieten dak en is ook helemaal van bamboe en gevlochten hout. En dan moet ik ook het uitzicht op zee niet vergeten.....zucht....echt een eiland om lekker te relaxen!

Gisteren hebben we na aankomst in het zwembad gezwommen (wel zout water want zoet hebben ze nergens!) en vandaag zijn we na het ontbijt een snorkeltocht gaan doen. Het duikcentrum '7 seas' wat net een maand geopend was, had een Nederlands meisje in dienst die ons vertelde over snorkelen en duiken. Nou, dat duiken is toch niets voor Anne, ondanks dat het heel rustgevend blijkt te zijn. Dus besloten we te gaan snorkelen.

Samen met een frans gezinnetje in de boot en dan langs de 3 eilanden. Helaas waren er vandaag hoge golven (veel mensen misselijk, Anne wonder boven wonder niet) maar desondanks hebben we veel moois gezien: heel veel verschillende felgekleurde vissen en 3 schildpadden van zo'n meter doorsnee! Het was weer even wennen met de flippers, het ademen door de snorkel, het schuren langs het koraal en het inslikken van heerlijk zout water, maar we vonden het fantastisch!

Morgen gaan we vroeg op om terug te gaan naar Lombok en na één overnachting gaan we terug naar Bali. We hebben een vlucht geboekt vanaf Lombok naar Bali waar we Gladys en Ronald op 14 augustus treffen! Leuk hoor, we kijken er al naar uit.

Marlous

Klinkt goed zeg! Gaaf is dat snorkelen hé!
Ik heb op Curacao ook zeeschildpadden gezien, lieve beesten!
Veel plezier met Gladys en Ronald!

Martin van Leuven

Wij willen in oktober daar naar toe. Kun je/wil je ons wat meer info geven.
Bij voorbaat dank.
mvleu@zeelandnet.nl